sobota 15. března 2014

Nožka bolí, váha stojí, ale moje duše bojivníka je pořád stejně silná!

Dlouho jsem se neozvala, viďte. Měla jsem teď krizi a trochu složitější období. Jak jsem vám posledně psala, že mě bolí nožka, tak se z toho nakonec vyklubala zátěžová zlomenina nártní kosti. A bolí pořád. Musím mít klid a nesmím ji nijak zatěžovat. Což je pro mě dost těžké. Dnes je to přesně týden, co jsem bez tréninků. Noha s tím souvisí, ale jsou v tom i další faktory. Musím se vám přiznat, že právě před tím týdnem jsem se sesypala kvůli té mojí stagnaci. Byla jsem už zoufala. Půl dne jsem probulela. Potřebovala jsem to ze sebe dostat ven. Politovat se a uklidnit se sladkostmi. Já vím, slabošské. Ale i já jsem jen člověk. Bylo to takové psychické vyhoření. Ani moje tělo už nechtělo jít dál. Věděla jsem, že potřebuju pauzu, abych se z toho úplně nezbláznila. Naplánovala jsem si tedy týden volna od veškerého cvičení a přesného plánování a počítání stravy. Prostě totální off. Bylo mi dost smutno. Měla jsem pocit, jako by se všechny sny rozplynuly jako pára nad hrncem a já s tím nemohla nic dělat. Během tohohle týdne jsem hodně odpočívala. Hodně jsem i prospala a chodila jsem na procházky se sestrou a malou neteřinkou. Tedy takové kulhavé procházky. Bylo nádherně. Měla jsem takovou chuť rozběhnout se a závodit s větrem. Nazout konečně brusle, rozjet se a nechat svištět vlasy kolem uší. Prohnat tělo endorfíny,... Tolik jsem se těšila celou zimu, až bude zase takhle hezky a já budu moct vyrazit ven. Bohužel nic z toho nešlo. Noha bolela a bolela. Také jsem si udělala chvilky pro sebe a přemýšlela o všem, co vlastně chci a co bude dál. Povídala jsem si se svým tělem a snažila se na něj naladit.


Včera jsem byla u specialisty a ten mi udělal rentgen. Vyšla z toho právě ta zátěžová zlomenina. Moje tělo už prostě řeklo "dost!" A já ho chápu. Měla jsem na něj v posledních týdnech až moc velké nároky. Ono teď potřebuje klid. I když já bych ho nejraději mořila dál těžkými činkami a hodinami kardia. Je to pro mě velká zkouška. Ale já vím, že jakmile si pořádně odpočinu, bude to absolutní restart. Už teď vím a věřím, že to pak půjde jako po másle. Už jsem se vzdala myšlenek na soutěže. Byly to jen mety, ne priority. Moje priorita je zdraví a krásně štíhlé tělo. Radost z pohybu a z přítomného okamžiku. Dělám vše pro sebe, protože se mi to líbí, protože mě to baví, protože jsem to já a dělá mě to šťastnou. Soutěže jsou jen takové motivační bodíky na cestě. A zase budou. Ale teď jsou důležitější věci.

Dnes jsem si byla koupit nové plavky a od zítra začínám. Napsala jsem si nový tréninkový plán, abych nezatěžovala vůbec nohu. Kardio bude jen plavání a o víkendech šlapadlo. Zaměřím se teď víc na vršek a spodek pojedu jen izolovaně. Budou to hlavně předkopy a zakopy ve více sériích. Tenhle týden, kdy jsem měla to volno, jsem také dodržovala režim. Samozřejmě jsem si po večerech zase vše plánovala. Já bez toho prostě nemůžu žít :-) Psala jsem si s kolegyní vegankou fitnesskou z Vencouveru. Hodně mi její rady a podpora pomohly. Nebudu svoje tělo teď tak drásat drastickými režimy. Půjdu pozvolna, ale striktně. Žádné "cheaty". Když jsem teď měla to volno, tak jsem si dala ještě sem tam něco bokem. Ale jen zdravé věci jako oříšky, vita kuličky nebo domácí musli tyčinky. Chtěla jsem tělu dopřát i v tomhle smyslu. Aby nebylo tak vystresované. Teď už bude vědět, že to s ním myslím dobře a bude se mnou spolupracovat. Už jsem si ho udobřila a o všem si s ním promluvila. Mlžná si myslíte, že jsem blázen, ale já v tomhle opravdu věřím. V polovině letních prázdnin se chci objednat na focení a mám v plánu 18 týdenní progress. Dokonce i manžel se rozhodl, že se přidá. Budeme se podporovat spolu :-)

Jsem ráda, že se tohle všechno stalo. Přinutilo mě to vrátit se k sobě samé, uvědomit si priority, zastavit se a mít se ráda.

Držte mi palečky ;-) Ať se nožka brzo zahojí a ať mi to všechno jde dál, tak jak si přeju :-)

Mějte se krásně! A všem vám moc děkuju, že ve mě pořád věříte a děkuju za ty krásné věci, co mi píšete. Moc mi to pomáhá!

14 komentářů:

Silvie S. řekl(a)...

Katy, krásný článek , at je brzy lépe :o) myslím na tebe

verisi řekl(a)...

Zdraví je jen jedno, hezky si odpočiň. Je dobře, že se k tomu takhle stavíš, přeji Ti, ať je Ti brzy lépe;)

Jana Böhme řekl(a)...

Docela mě zaujaly ty tvoje sacharidy. Co jsem se bavila se dvěma závodnicemi, tak pod 100 g S nikdy nešly a maximálky mají 800g S a 1020g S a to dvakrát týdně. Jednou za 14 dní cheating, kdy to nadrtí cukrem. Držím podle nich a pořád jdu dolu.

Jana Böhme řekl(a)...

Zkusila jsi někdy ty vlny zvýšit? Dvě kamarádky, které soutěží nikdy nejdou pod 100g S. A dvakrát týdně se dostanou minimálně na 800g S. Já to teď jedu ve vysokých číslech a paráda. Hubnu pořád, hlad nemám, tréninky super.

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Moc děkuju za podporu holky :-)

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Vysoké vlny jsem zkoušela, ale když jsem byla štíhlá. Momentálně si to moje tělo hodně ukládá a přibírám, když navýším. Popravdě, to co píšeš zní krásně, ale tak trochu jako sci-fi :-) Můj rekord, kolik jsem do sebe naládovala za den je 600g sacharidů a to jsem nebyla schopná celý den cokoli jiného dělat než jíst :-D Nedokážu si představit, že při tomhle někdo hubne. A že to vůbec dokáže sníst. To je jak jídelníček pro kulturisti v objemu :-D Vždyť 1000g sacharidů je tak 3,5kg rýže! A nebo asi hodně nechceš, abych se dostala na soutěž viď? :-D Co třeba 3 čokolády denně, to by na hubnutí taky mohlo pomoct, ne? Promiň, dělám si legraci :-) Ale fakt to nějak nechápu :-)

Radka řekl(a)...

Taky mi to příjde jako nesmysl, to co bylo psáno od slečny v komentu. Znám jednu bikinu co je sacharidový typ, ji cca 600g za den, ale takovÿch je málo. Spousta bikin do dotahuje hladovkama. Ja jedu na næhradním zdroji energie pro tělo a funguje super. :-)

Jana Böhme řekl(a)...

Vzhledem k tomu, že nad těch tisíc se dostávala mistrině Universe. Tak si nemyslím, že s tím nejde vyhrát. Já mám teď 500g S. A je to fuška to sníst. To je pravda! :D Taky nechápu jak to tam může naládovat. Proto se ptám i jiných slečen, co zkouší závodit, jak to drží ony.

Jana Böhme řekl(a)...

Hele já jedu ty 500g S a kdybych byla schopná spořádat té rýže víc, dám si i víc. Hubnu čím dál rychleji. Jinak kolem sebe mám fakt asi jen sacharidové typy. Proto bádám i jinde, protože, když narazím na dietu nějaké kočky, tak je tam hrozně malé množství. Nediskutuji o tom jestli je to blbost, ale zjišťuji jak to mají ostatní. :-)

Radka řekl(a)...

Jenže každá to má jina, co může fungovat na jednu nemusí na druhou, ja osobně zase sacharidy nejím, pouze ty co mam v zelenině a to ještě v zelen, jsem proteinový typ a sacharidy blbě zpracovavam rozhazuji mi glykemii i ty celozrnné. Jsem v redukci a musim stahnout vsechen tuk dolu. Pak budeme sacharidvat ciste na objem. Mam na to měsíc a týden. A sama jsem zvědava co na to moje tělo.

Radka řekl(a)...

Katu drž se znam jednu bikinku co to vzdala a to je škoda.

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Radko, pro mě jsou závody jen zábava. Ne nějaký smysl života :-) Uvidím, jak se budu cítit a jak se mi bude chtít, možná půjdu v červnu, možná na podzim nebo taky vůbec. Můj sen byl, stoupnout si jednou na pódium a ten se mi splnil. Moje priority jsou ale ůplně jinde.

Radka řekl(a)...

Rozumím tomu co píšeš, ale i tomu co cítíš. :-)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Kačko,

já na tobě sice vidím ještě spoustu práce, jako sama na sobě :-) ale víš, co je perfektní? největší podpora je od manžela, který jde s tebou do toho. 4 měsíce jsou dlouhá doba :-) dělej vše podle pocitu a uvidíš, jak to dobře dopadne :-) Jo a mimo to-keto dietu znám, nikdy víckrát bych do toho už nešla :-) Myslím, že v tvým případě to bude založený hodně na kardiu, klidně i 2x denně a střídat nízký a střední dny. Jako endomorf to budeš mít poctivě vydřený :-)

zatim ahoj a drž se
zdraví Kata :-)

Okomentovat