sobota 12. dubna 2014

Bláža se zase hlásí !!

Ahoj moji drahouškové, tak jak jste se měli? Koukám že skoro celý měsíc jsem vás zanedbávala a nenapsala ani řádek. Já vím, jsem zlobivá holka. Ale právě se to chystám napravit ;-)

Tak co se dělo? Poslední 4 týdny jsem pořád lítala ode zdi ke zdi. Můj hlavní bod programu bylo stále (a stále je) odbourávání těch tukových parchantů >:-( Nee, nebudu na ně zlá. Zaprvé jsem si je tak vyžrala vypěstovala sama a za druhé je to také součást mého těla a já se ho snažím mít ráda jako celek za všech okolností. Jedině tak se můžeme naučit být spolu v harmonii :-)


Už si ani nevzpomínám, co jsem psala posledně, ale budu se snažit nějak navázat.

Nožka už je zdravááááá. Tříkrát HURÁ, HURÁ, HURÁ!!!  Jsem moc šťastná, protože už konečně zase dávám co proto stehnům a zadečku při dřepech, výpadech a všech těch mučících činnostech, které tak zbožňuju. Zase dělám HIIT, běhám venku v pětiprsťáčká a konečně chodím BRUSILIT!! Tak moc mi to chybělo... Ale i u plavání 2-4x měsíčně aspoň zůstanu, protože mám ještě vstupy na permanentce a také je to skvělá kompenzace a protažení celého těla.

Se Zdenou teď nechodím cvičit vůbec, už asi ten měsíc. Jeden z důvodů je ten, že manža skončil v práci (brzy vám řeknu proč), takže musíme přechodně víc škudlit a trenérka je už moc velký luxus. Ale není to jediný důvod. Prostě jsem se chtěla vydat na vlastní cestu a nenechat se ovlivňovat. Je to všechno vývoj. Neříkám, že už s ní nebudu chodit vůbec nebo že si třeba nenajdu nového trenéra, ale prostě teď mi to vyhovuje takhle. Chodím jen sama. Občas ještě se svojí drahou polovičkou.

Ten se mimochodem v souvislosti s tím nově získaným volným časem taky rozhodl, že na sobě víc mákne. A že se budeme podporovat společně. Dali jsme si počínaje začátkem dubna 4 MĚSÍČNÍ VÝZVU. Na konci července si spolu chceme jít nechat udělat fotky. Také si budeme v průběhu zapisovat stravovací a tréninkový plán a na konci toho všeho až z nás bude kráska a zvíře (ještě si nejsem jistá, kdo bude kdo), tak to chceme dát všechno dohromady a udělat z toho e-book ;-)

Píšu Vám to tady taky proto, aby se z toho můj miláček paňár línej :-) už nemohl vykroutit. (Promiň lásko :-)) Sakra, asi dostanu na mojí bolavou vydřepovanou zadnici.

No a asi Vás bude zajímat, jak jsem na tom teď s rýsováním a formou. Ráda bych vás nějak ohromila, ale bohužel. Nechci se vymlouvat, ale zjistila jsem už definitivně, že jsem endomorf a dostat to sádlo ze sebe, které jsem tak snadno vyžrala nasála , jde sakra nedobrovolně dolů.

Na konci roku jsem se dostala až na šílených 61kg (ze soutěžních 50kg). Asi během prvního měsíce jsem to sklepla na 59kg a odtud jsem se už nemohla za boha hnout. To si asi vzpomínáte, vy, moji pravidelní čtenáři, že jsem se s tím dost natrápila. Sice se mi chvílemi povedlo dostat to třeba aspoň na 58,2kg, ale pak jsem si dala jeden, třeba byť malý (to taky jde?) cheat, a byla jsem zase nad 59kg. Mísil se ve mě vztek se zoufalstvím a musím Vám říct, že to byla těžká doba. Měla jsem pocit, jako by se mi rozplývaly všechny sny a musela jsem svůj život začít přehodnocovat od základů. Možná se mi někdo z vás bude smát, že dokážu takže řešit pár kil, ale pro mě to je mnohem víc. Jsou to moje cíle, moje sny, můj perfekcionismus, moje touha něco dokázat, být inspirací a vyvíjet se vpřed.


Pak jsem narazila přes jednu slovenskou bikini fitnessku na pojem CKD. Nebudu tady přesně rozepisovat principy. Kdyby jste chtěli, můžu o tom pak zvlášť napsat článek. Nebo si to zkuste sami najít na googlu. Informací kolem tohoto dietního systému je celkem dost. CKD neboli cyklická ketogynní dieta, je ve zkratce o tom, že z jídelníčku na 5 dní zcela vyřadíte sacharidy. Všechny sacharidy, včetně zeleniny. Povolené maximum je 25g za den. Takže tak půlka rajčete a pár listů salátu k tomu. A sacharidy nahradíte tuky. Byť to zní šíleně a nemožně, věřte, že se to dá praktikovat i na rostlinné stravě a dokonce si i pochutnáte. Ze začátku jsem si myslela, že to bude jen jíst seitan a zapíjet ho olejem. Pak jsem si s tím ale pohrála v tabulkách a zjistila jsem, že to jde i pestře a chutně. Jak mi říkala jedna moje klientka, že já bych prý na té rostlinné stravě dokázala napočítat asi úplně všechno :-D

Mě to vyhovovalo maximálně. Dokonce jsem si potvrdila, že jsem opravdu metabolicky bílkovinovo-tukový typ, protože moje trávení přímo vrnělo blahem. Břicho jsem měla pořád ploché a cítila jsem se skvěle. Žádná těžkost po jídle, žádné nadýmání. A samozřejmě jak je známo, holky nejsou geneticky vybavené na to aby prděly a smrděly, ale kdyby k tomu mělo u mě náhodou v minulosti z nějakých záhadných důvodů docházet, teď to bylo také pryč :-)

Pozitivní test na měření ketonů

Ale zpět k věci: Pět dní takhle necháte tělo vyčerpat veškerý glykogen. Na začátku k tomu ještě vohulíte tréninky, ať se to i z těch svalů pěkně vyždíme. No a když tělo nemá žádný glykogen, ze kterého by vyrábělo energii, přepne na úsporný režim. Játra začnou vyrábět ketony z tukových buněk jako náhradní zdroj energie. A když máte jídelníček sestavený tak, aby byl deficitní, jde to všechno z podkožního tuku. Paráda ne? Zpomaluje to ale metabolismus, dost silně, takže se doporučuje tenhle režim držet maximálně 4 cykly. Za 4 cykly byste měli dostat dolů 5-15kg čistého tuku. Jelikož jíte dostatek bílkovin (cca 2g/kg TH) a dostatek tuků (70% z energetického příjmu), žádné svaly nepřijdou nazmar.

Opečeného seitanu speciál se nedá nikdy přejíst!! A ještě když je k tomu tenhle vynikající chipotle dressing :-*

To byla moje každodenní odpolední i dopolední sváča. Mňamky, para oříšky jsou super!

A vynikající oblíbená keto večeře. Rajčatová placka od Lifefoodu, tofu žervé a salátek.

Když nebyl k snídani tofu-mandlový tvarůžek, tak toto. Seitanovo-hrášková vanilkovo-mandlová placička s kokosem a mandlovo-čokoládovou polevou. + jahůdka. Vím, zní to dost šíleně :-D Ale chutná to božsky ;-)

Zase milovaný seitánek a salát s olivami a konopnými semínky.

Pečené tofu kostičky á la kuřecí + salátek, olivy a bylinky.

Ale ještě jsem to nedořekla celé. V čem spočívá ten cyklus. Aby jste mohli trénovat, přeci jen ten glykogen potřebujete. Já jsem tomu nevěřila, ale ten 3-5 den fakt i kilová činka váží snad tunu a při jejím tlačení ke stopu se vám zvedá kufr a leje z vás studený pot. A stejně se bez glykogenu nemůže tvořit nová svalová hmota. Kardio to je úplně zakázané! Takže se to pro kulturisty (mezi které patřím i já, to jste si doufám všimli) modifikuje tenhle systém tak, že 6 a 7 den se stáhnou tuky a bílkoviny na minimum a naopak tam perete sacharidy co to dá. Hlavně i jednoduché. Aby se doplnil glykogen a vy jste mohli zase aspoň chvilku trénovat.

Sacharidové hodování - ovesné karbanátky s mrkví, opečené brambory, zelenina a kečup.

Cukry, sacharidy, cukry, sacharidy,.... a nový Fitness :-)

Takže když to shrnu. Pět dní baštíte oříšky, obědy a večeře zalíváte olejem a k snídani máte každý den obdobu dortového máslového krému. No a každý víkend se přežerete vločkama, rýží, ovocem, džemy, popkornem a vším sacharidovým co vás napadne až k prasknutí :-D A hubnete jako o závod :-) Celkem pohoda ne?

Já měla původně v plánu ty 4 cykly. Cítila jsem se fakt dobře, ale štvalo mě, že jsem mohla tak málo cvičit :-/ Na jednu stranu jsem měla totální absťák a na druhou stranu jsem byla slabá jako moucha. Hlavně ten druhý týden. Takže jsem se po dvou týdnech rozhodla to ukončit. Ale né že bych to vzdala a vrhla se teď na dlabání dortů a pizzy, to vůbec ne :-) Nastavila jsem si nový režim, ale ten si nechám na příští článek, ať vám tu zase nevykecám všechno :-)

No a výsledek? To vás určitě zajímá nejvíc. Sice jsem nedala dolů 10kg, ale přece jen mi ketogenní dieta pomohla překlenout tu zaseknutou hranici. Ve čtvrtek jsem stoupla na váhu a bylo tam 57kg :-) Myslela jsem, že budu zklamaná, čekala jsem fakt nějaké radikální výsledky, podle toho, co jsem všude četla. Ale vzhledem k mojí situaci, to byl velký úspěch a já se radovala :-) Radujete se taky se mnou?? :-D

Teď jsem namotivovaná až k prasknutí. Vůbec nemyslím na žádné cheat days a nic podobného. Jedu teď na 100% a maximálně mě to baví. Jsem odhodlaná jít si pro svůj cíl přímočaře. Jde to sice pomalu, ale jistě. A hlavně to není jen o tom tuku, ale i o tom, jaký jsem udělala pokrok ve formování a budování svalů. Sice to teď ještě není vidět, pod tím tukem, ale sem tam něco už vykoukne a z toho mám radost. Je to pro mě motivace makat a makat dál.

Takže abyste neřekli, pár aktuálních foteček vám sem dám ;-) Ale nesmějte se mi, jet o fakt zatím proces...

WARNING!!! 

1) Ty chlupaté růžové ponožky nekomentujte. Vsadím se, že pokud jste teď doma, právě máte na nohou přesně ty samé nebo aspoň dost podobné :-D
2) No jo, to je jediné zrcadlo, kterém mám doma. Taky mě tam ty špricle deprimují. Asi si budu muset pořídit pózovací zrcadlo :-)
3) Hospodyňka ze mě nikdy nebude. Moje parketa je těžké železo a vařečky. Ale abych měla nablejskaná zrcadla, to po mě nechtějte. Takže to, že jsou totálně zapatlaná a zaprasená mě upozorňovat fakt nemusíte!! :-D Teda jedině pokud byste mi to chtěli přijít domů naleštit :-)








Přiznám se, že na ty nohy jsem fakt už celkem pyšná :-)

Můj nový model do fitka hashtag legíny a tríčo :-)


Zdá se mi to a nebo se tam někde v hlubinách rýsuje sixpeček? :-) Co myslíte?

A na závěr něco VELKÉHO a monumentálního :-D........

Ty půlky jsou velikánský, já vím :-D Ale už stoupají pěkné vzhůru k výšinám a zakulacují se, holky moje :-) Až s nimi budu hotová, budou legen..................................DÁRNÍ!!! (odkud jen tuhle hlášku mám?? :-D)

Tak co myslíte, mám nějakou naději? Nebo bych se měla místo fitness soutěží hlásit na sumo zápasy? Napište mi do komentářů své objektivní názory prosím :-) Budu moc ráda :-)

Mějte se párádnicky, užívejte sluníčka, neflákejte se a já se brzy ozvu. Snad dřív, než zase za měsíc ;-) Chcete abych vám tu rozepsala ten tvůj aktuální režim?

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj! dekuju za clanek, zase si me krasne nekopla:) Take mam velke problemy s hubnutim, do te keto se mi nechce kvuli zdravotnim duvodum, ale i tak budu rada, kdyz o tom ten clanek napises, protoze me to zajima prave z hlediska veganstvi. A pak, kdo vi, treba to zkusim..treba jen jeden cyklus:) Ja se tedy nechystam na zadnou soutez (i kdyz, kdybych byla zdrava, tak asi jo), ale i tak chci shodit (cca 10kg).. Kazdopadne dekuju za inspiraci a vlastne za vsechno, hlavne za zpristupneni Veganzy! z toho mam fakt mega radost :D Karolina
Jo a samozrejme dal makej! Nadeji mas velkou, mas postavu krasne vytvarovanou, takze nejake ty tuky te nemuzou zastavit:)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, CKD praktikuji a na FB na bikinách jsem ti psala, že to chce radikální změnu a jsem ráda, že jsi na to přišla, ještě existuje jeden způsob jak se zbavit tuků, ale tenhle je příjemnější.

Radka

Anonymní řekl(a)...

Kačko, tady ti ještě posílám stránku plnou receptů. Myslím, že tady najdeš spoustu nízkoenergetických a vysokoproteinových receptů-anglicky umíš krásně, jak jsem četla na instagramu :-) a dobrou chut

http://proteinpow.com/

zdraví Kata :-)

Karolína Rathousová řekl(a)...

Na fotkách je vidět pokrok! :) Pro mě by CKD asi nebylo, zrovna jsem dojedla dnešní druhou ovesnou kaši :D Navíc by mě štvalo nemít dost energie na tréninky :))

Okomentovat