úterý 13. května 2014

CKD a MČR v KaF

Kdo nepochopil nadpis, není správný fitnessák a měl by se nad sebou zamyslet :-D

Začnu tím prvním. Nebudu vás trápit CKD = cyklocká ketogenní dieta. Už jsem tady o ní ve stručnosti psala. Ale stojí za to její principy zopakovat:


Ketogenní dieta v principu znamená: poměr živin: 25/70/5 - bílkoviny, tuky, sacharidy. Příjem se počítá 26x tělesná hmotnost = počet kalorií na den. Jde o to, že když tělo nedostává sacharidy, ale naopak tuky, po vyčerpalní glykogenu ve svalech a játrech začne vyrábět ketony z tuku. Ty pak využívá jako zdroj energie. Takže všechna energie jde z tuků. Když je jídelníček deficitní, využívá tělo podkožní tuky ve velké míře. Aby mohl člověk trénovat a nezpomalil se mu metabolismus, využívá se cyklů. Tedy 5-6 dní keto, 1-2 dny doplnění glykogenu pomocí jednoduchých cukrů a složených sacharidů. V kulturistice a fitness jsou s tím dobré výsledky. Doporučuje se 4-5 cyklů a úbytek na váze se pohybuje mezi 5-15kg čistého tuku. Tato dieta chrání i svalovou hmotu. Není to však pro každého. Pokud je někdo spíš sacharidový typ, může tím hodně utrpět. Hlavně se dostavuje velká únava. Já už ale vím, že na tucích a bílkovinách frčím dobře ;-)

Jak jsem psala minule. Dala jsem si 5 dní (nakonec jsem si přidala jeden navíc) volno od posilky, diety na srovnání svých myšlenek a priorit. Rozhodovala jsem se, jestli už se na ty diety a hodiny kardia a vykašlat a raději si najet takový rozumný udržovací konstantní režim, na kterém mi bude dobře, nějak se stabiluzuju a směrem k podzimu bych zase začala rýsovat. A nebo... dát si znovu tu ketogenní a vydržet u ní opravdu těch 5 týdnů. Už jsem jí zkoušela před cca měsícem. Jen díky ní se mi povedlo s tou váhou pohnout. Proč jsem u ní vlastně nevydržela???? To se ptám sama sebe! Byla jsem sice chvílemi slabá, ale to je právě známka toho, že fungovala. Trochu nepohodlí a já hned covla? Pchee! Přitom mi vše chutnalo a vyhovovalo. Jídla bez sacharidů byly dobrůtky, zasytily mě, nemusela jsem moc nic řešit ani připravovat, ušetřila jsem za proteiny a 1x týdně jsem si mohla naopak dopřát sacharidy včetně ovoce, rýže a džemů, co hrdlo ráčilo. Problém je, že jsem moc netrpělivá.

Asi už tušíte, kam to všechno směruje. Pokus číslo dvě začíná dnes!


Nebyla bych to já, kdybych to jen tak "vzdala". Zvlášť když vím, že je tu ještě šance. Navíc to pro mě teď znamená, že se můžu uvolnit a nemuset nad tím v hlavě pořád přemítat. Mám nastavený plán na 5 týdnů, vyvěšený na ledničce a je to. Taky tréninkový plán je tomu přizpůsobený. Cvičení je teď méně. Kardio jen 2x, posilka jen 4x a k tomu dva kruhové tréninky doma. Jídlo je taky jednoduché. Odpadá spousta přípravy a vaření. Takže teď budu mít mnohem více času dát se do pohody a věnovat se jak práci tak mojí drahé polovičce.


Musím řict, že jsem si i teď ten víkend náramně užila. V neděli jsme strávili den s pejskem v přírodě, byli na rozhledně, slunili se v parku v trávě, baštila jsem na co jsem měla chuť, byla jsem celý den v teplákách a mikině a taky jsem se jen tak povalovala a koukala na filmy. Taky to má něco do sebe :-). Už jsem zapomněla, jaké to je nemuset myslet, kdy si mám vzít jaký spalovač a jakou aminokyslinu a důkladně plánovat, jak do dne napasovat všechny ty kardia a tréninky.






Ale zase si nemyslete, že si na to stěžuju. Dělám to dobrovolně a popravdě jsem se na dnešek už nemohla dočkat. Až zase pořádně prokrvím, zapotím a napumpuju svaly :-) Zrovna jedu po tréninku do práce a cítím se skvěle! I když cítím dojezd těch posledních dnů s Loving hutem a Monkey tyčinkami. Trošku zlenivělost a oteklost. Ale to se rychle srovná. Tohle je totiž můj život, bež kterého už nemůžu být. Ale musím se pochválit, byť jsem se těch 5 dní nijak neomezovala, na žádné čuňárny jsem ani nepomyslela. Odměňovala jsem se pufírovanými chlebíčky s hořkou čokoládou s Alpro vanilkovým mlíčkem, žitným chlebem s Alnatura paštičkou, oříškovými másly, zeleninou s tofu a rýží v mé oblíbené asijské restauraci, vínečkem, Redbull kolou a ovocem. Už jsem úplně zapomněla, jaké to je jen tak si oloupat banán a sníst ho :-D



No a dneska jsem už pěkně začala ráno s teplým jahodovým sojovým proteinem s kokosovým mlékem. Mmmm, taková snídaně mi tedy zatím problém nedělá :-)

Jak mi psala i moje milá čtenářka Martinka a jak já sama dobře vím, je to o vnitřním nastavení. A já jsem teď rozhodnutá si těchhle 5 týdnů užít, zbytečně nad ničím nešpekulovat a jen to nechat působit. A za 5 týdnů být minimálně o 3 kg lehčí ;-)

No a teď k té druhé zkratce. V sobotu jsem strávila celý den v Praze na mistrovství České republiky v kulturistice a fitness. Takže se i dalo očekávat, jak to moje rozhodnutí dopadne, protože větší motivaci k tomu, se do toho ještě víc zakousnout, bych jen těžko hledala :-) Byla to opravdu super podívaná! Obrovský rozdíl oproti loňsku. Mnohem větší úroveň, vetší profesionalita závodníku, lepší formy a i pěkná organizace. Moderoval to Martin Master, kterého mám moc ráda :-) Mimochodem, 1. června jedu na jeho seminář do Ostravy. Je to skvělý bavič a motivátor. Letos byla také navíc kategorie Men's physique, kterou jsem si taky náramně užila :-) No a bikinky vypadaly super. Fakt samé krásné holky i hezká prezentace. Sice s výsledky úplně nesouhlasím, ale porota tady u nás má holt jiná kriteria a měřítka, než která jsou ve světě. Moje favoritka byla Valerie Peršina. Závodí už delší dobu a bylo vidět, že na sobě už opravdu pořádně zamakala. Jen možná ta její prezentace nebyla dostatečně výrazná. Ale je to škoda, vypadala fakt nádherně!

Men´s physique - pěkná podívaná :-P Vyhrál to Láďa - druhý zleva. Mimochodem přítel mojí klientky :-)

Valerie Peršina

Valerie Peršina

Valerie Peršina

Nepamatuju si jméno, ale také se mi líbila slečna 2. l prava. Má krásné břicho podle mě.

Opět stejná slečna 2. zprava. I zadek super ;-)

A absolutní vítězka Adenike Endtová.


A ještě když jsem u těch bikinek a závodnic, musím zmínit jednu z mých aktuálních největších motivátorek. Má už fakt boží formu, ale taky se chudák neumisťuje vůbec na těch pozicích, které jí patří. A aspoň můžete vidět ten rozdíl - PRO a AMATER liga.


No to je pro dnešek asi tak vše. Příště chystám článek o trénincích a hlavně mých oblíbených nožkách a prdelce ;-)

Tak zatím páááá

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Kati, taka som rada ze si si to tak pekne zrovnala a ides si za svojim! Velmi velmi ti drzim paste aby bolo vsetko tak ako si zaumienis! Drz sa! Mata :)

Karolína Rathousová řekl(a)...

Motivátorka je Nikol Weiterová, nebo se mi to zdá?:) Tu úplně zbožňuji! Má nádhernou formu.
Jinak hodnocení bikin se mi nějak nedaří pochopit. Navíc jsem byla trošku zklamaná, když jsem je konečně viděla naživo - přišli mi nějaký moc hubený, málo svalnatý :)) Tom taky říkal, že mně by nejvíc seděla nějaká kategorie mezi bikinama a bodyfitness - jedny jsou na mě moc hubený, druhý až moc svalnatý zas :D Ale zase je pravda, že profi bikiny vypadají jinak než ty amatérské :) Jsem zvědavá, jak dopadne Evropa.

Karolína Rathousová řekl(a)...

Jinak snad CKD zabere :)) vypadá to zajímavě, ale já si neumím představit ty sladké chutě :D už na vlnách mě v nízkosacharidový dny furt prohání představa slaďoučkého ovoce :D Navíc by mě štvalo nemít tak dlouho energii na trénink - ještě by se mi stal ten trapas jak minule, když jsem si lehla pod tyč s váhou, kterou normálně dávám a po 4 zvednutích jí nemohla dostat z prsou - tak jsem pod tím prolejzala :D no nějaký chlapy na mě čuměli jak na dementa :D a já pěkně sundala váhu a jela jen s tyčí radši :D

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Jojo, je to Nikol. Ta je TOP of top! A hodnocení se ani nedá pochopit. Výsledky jsou rozhodnuté dřív, než holky vztoupí na pódium a podle formy se to pořadí rozhodně neurčuje. To je také dǔvod, přoč se mi v IFBB nechce pokračovat. Tak to jsi mě teda překvapila :-) Mě přišly holky svalnatý tak akorát. A něco mezi je sport model, do kterého chci jít právě já ;-)

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Je to asi dané tím, že ty jsi sacharidový typ a já bílkovinový. Mě je zatím na třetím dnu naprosto báječně a v posilovně si to dávám jako nikdy :-) Hlad není vůbec, chutě také ne. Mě jako "sladké" stačí snídaňový koktejl a večerní teplé mandlové tučné mlíčko oslazené mocou MP. Naopak, když mám jíst na sacharidové dny ovoce, džemy, pít rýžové mléko atd., tak jsem z toho děsně přeslazená. Až mi ta pravá sladká chuť nesedí, jak jsem už zvyklá jen na stevii a sukralózu :-) každý to má holt jinak :-)

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Děkuju moc! Jsi zlatíčko :-)

Kateřina Švaříčková řekl(a)...

Kači to je super, držím palce! Na fotkách vypadáš už opravdu skvěle:-) také by mě zajímalo jestli jsem spíš sacharidový, či bílkovinový typ. Dle zkušeností z diety bych řekla že spíš sacharidy jsou mým palivem:-) ale teď se snažim spíš ustálit v rostlinné stravě a tolik to nerešit. Ale věřím že jednou to přijde, a těsím se na to:-) držim palce!

verisi řekl(a)...

Když jsem viděla ty fotka, tak musím říct, že jsem taky nepochopila, že Valerie nevyhrála, má krásnou formu. Ta slečna co se ti líbí se jmenuje Jana Slívová, je odsud z Ostravy;) Na Martinovi se potkáme, mám ho taky moc ráda:) Jo a Nikol je i moje jednička, spolu s ní ještě obdivuju Sabinu Plevákovou..hold slovneky jsou krásné

Okomentovat